Birimlerimiz

 Akademik Kadro Şube Müdürlüğü






-2547 Sayılı Kanuna göre alınacak akademik personel ilanlarının hazırlanmak ve atamalarını yapmak,
-Yabancı Uyruklu Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Öğrencilerinin atamalarını yapmak
-Akademik personelin kademe ve derece terfilerinin hazırlanmak,
-1416 Sayılı Kanun uyarınca Milli Eğitim Bakanlığı hesabına Üniversitemiz adına yurtdışı lisansüstü öğrenim görenlerin ataması ile ilgili yazışmaları yapmak,
-2547 Sayılı Kanunun 35.maddesi uyarınca, diğer Üniversitelerden gelen veya Diğer Üniversitelere giden Araştırma Görevlileri ile ilgili yazışmaları  yapmak,
-2547 Sayılı Kanunun 31, 32, 33/a, 33/e, 50/d maddeleri uyarınca görev uzatmalarının yapılması ile ilgili yazışmalara  yapmak,
-Akademik personelin sigortalı olarak çalışmış olduğu hizmetlerinin değerlendirilmesi,askerlik hizmetlerinin değerlendirilmesi ve sevk tehir işlemlerinin yapılmak,
-Dolu-Bos kadrolar da yapılacak olan Tenkis-Tahsis ve İptal-İhdas işlemleri hakkında çalışmaları yapmak,
-Üniversitemizde çalışan akademik personelin istifa gitmeleri durumunda kayıtlardan silinmesi işlemini yapmak,
-Üniversitelerden gelen ilanların duyurulmasını ile ilgili yazışmalara  yapmak,
-2547 Sayılı Kanunun 35. maddesi 3. fıkrası uyarınca görev verilmeyecek akademik personelin birimlere duyurulmasını ile ilgili yazışmalara  yapmak,
-Ortaöğrenimde hazırlık sınıfı, Yüksek Lisans ve doktora öğrenimini tamamlayanların değerlendirilmelerini yapılmak,
-Üniversitemizde nakil ve açıktan atanan akademik personelin özlük dosyalarının teslim alınması için gerekli işlemleri yapmak.
-Bilgi Edinme yazışmaları yapmak,
-2547 sayılı Kanunun 60/b maddesi uyarınca Öğretim Üyesi ataması yapmak,
-Kadrosu ve özlük hakları Sağlık Bakanlığında kalmak üzere Üniversitemizde görevlendirilen Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Öğrencilerinin yazışmalarını yapmak,


İdari Kadro Şube Müdürlüğü





GÖREV VE SORUMLULUKLAR: 

İdari kadro cetvellerinin sağlıklı bir biçimde tutulması,

Her yıl, kadro iptal-ihdas, dolu-bos, derece ve unvan değişikliği ile ilgili işlemlerin yapılması,
Açıktan, naklen veya yeniden atama işlemlerinin yapılması,

-KPSS sonucuna göre Üniversitemize yerleştirilen memur adaylarının atamasının yapılması; ataması yapılıp göreve başlayan, ataması yapıldığı halde göreve başlamayan ve Üniversitemize yerleştirildiği halde başvuruda bulunmayan adayların ayrı ayrı Devlet Personel Başkanlığına bilgi verilmesi

-Naklen atanacak idari personel için kurumlarından muvafakat istenmesi,
-4046 Sayılı Kanunun 22.maddesi uyarınca Özelleştirilen ve Özelleştirme programına alınan ve özelleştirilen Kurumlardan Üniversitemize naklen atanmak isteyenlerin taleplerinin değerlendirilmesi ve Devlet Personel Başkanlığınca Üniversitemize yerleştirilen, özelleştirmeden dolayı naklen atanacak personelin atama işlemlerinin yapılması, atanan kişilerin görevine başladığında ise Devlet Personel Başkanlığına bilgi verilmesi
-Açıktan, yeniden, naklen veya özelleştirmeden dolayı naklen ataması yapılarak göreve başlayan idari personelin bilgisayar ortamında bilgi girişlerinin yapılması,
-Naklen veya özelleştirmeden dolayı naklen atanan personelin özlük ve sicil dosyalarının teslim alınması işlemlerinin yürütülmesi,
3413 Sayılı Kanun uyarınca korunmaya muhtaç çocukların atamaları ile ilgili işlemler
4131 Sayılı Terörle Mücadele Kanununa göre gelenlerin kadroları ile ilgili işlemler.
Maliye Bakanlığı, Başbakanlık Devlet Personel Başkanlığı ve diğer makamların istedikleri çeşitli izleme formlarının ve işlemlerin hazırlanması ve gönderilmesi; Bu amaçla,
- Her üç ayda personel durum çizelgesinin Devlet Personel Başkanlığı’na gönderilmesi,
- Bütçe Kanunu’na göre her üç ayda dolu ve bos kadro durumlarının Maliye Bakanlığı’na bildirilmesi,
- Her yıl dolu, bos, ihdas ve iptal kadro durumlarını Devlet Personel Başkanlığı ve Maliye Bakanlığı’na bildirilmesi,
İdari Personelin 2547 sayılı Kanunun 13/b-4 maddesi uyarınca yapılan görevlendirme işlemleri,

İdari Personelin terfi işlemlerinin düzenli olarak yürütülmesi,

657 sayılı Kanunun 36.maddesinin Ortak Hükümler Bölümünün A-12/d bendi uyarınca bir üst öğrenim bitiren personelin intibak işlemlerinin yapılması

İdari personelin ise başlama, görev değişikliği, kadro ve görev yeri değişiklikleri v.b. bilgilerin düzenli olarak kaydedilmesi,
Aday memurlar için temel eğitim ve hazırlayıcı eğitim programları düzenlenmesi, eğitim yerinin ve eğitimcilerin belirlenmesi,

Aday memurların uygulamalı staj eğitimlerinin yapılmasının sağlanması,

Aday memurlarının asaletlerinin onayına ilişkin işlemlerin yapılması,
Aday memurlar için temel eğitim ve hazırlayıcı eğitim planlarının hazırlanması ve Devlet Personel Başkanlığı’na gönderilmesi,

İdari personelin Sosyal Güvenlik Kuruluşlarında geçen hizmetlerinin Emekli Sandığı Hizmetleriyle birleştirilmesi,

İdari personelin ücretsiz izin, istifa ve askerlik hizmetleri ile ilgili onaylarının alınması ve ücretsiz izin ile askerlik hizmetlerinin Emekli Sandığına ödendiğinde bu sürelerinin fiili hizmetten sayılması işlemlerinin yapılması,

Mayıs ve Kasım dönemleri itibariyle yapılan Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı sonucu belli bir düzeyde başarı sağlayarak, 657 sayılı Kanunun ilgili hükümleri gereği Yabancı Dil Tazminatı almaya hak kazanan personel hakkında işlemlerin yapılması,

Unvanlara göre, Görevde Yükselme Eğitimi El Kitabi' nın hazırlanması,

Mevzuatlarda meydana gelebilecek değişikliklere göre el kitaplarının güncelliğinin sağlanması,
Görevde yükselme eğitiminin ilan edilmesi, başvurularının kabul edilmesi, ilgili yönetmeliğe uygun olarak değerlendirmenin yapılması ve eğitime katılacak personelin tespit edilerek duyurulması,
Görevde yükselme eğitim programının hazırlanması, eğitim yerinin ve eğitimcilerin belirlenmesi,

Başvuru İnceleme Kurulu ve Görevde Yükselme Sınav Kurulunun oluşturulması, Kurul üyelerine gerekli bilgi ve belgelerin temin edilmesi,

Görevde yükselme eğitimi sonrasında sınavların yapılmasının koordine edilmesi,
Görevde yükselme sınavını kazanan personelin atamalarının yapılması,

Unvan değişikliği sınavının ilan edilmesi, başvurularının kabul edilmesi, ilgili yönetmeliğe uygun olarak değerlendirmenin yapılması,
Unvan değişikliği sınavının yapılmasının koordine edilmesi, sınav evraklarının hazırlanması,
Unvan değişikliği sınavını kazanan personelin atamalarının yapılması,
Akademik ve idari personelin gizli sicil raporlarının düzenlenip, değerlendirmesinin ve muhafaza edilmesinin sağlanması (6 yıllık sicil not ortalaması 90 puan ve yukarı olan idari personele kademe ilerlemesinin yapılması)

Disiplin soruşturmasına esas olmak üzere istenen sicil durumu ve aldığı cezalar olup olmadığı konusunda soruşturmacı birime gerekli bilginin verilmesi,

Soruşturma sonucuna göre verilen cezaların bilgisayar ortamında takip edilmesi ve verilen ceza durumuna göre gerekli bildirimlerin yapılması,

Amirlerinin vereceği benzer nitelikli görevlerin yerine getirilmesi.



  PDB-İA-008-00 Terörle Mücadele Ataması İşlemleri İş Akış Şeması

  PDB-İA-011-00 Özelleştirme Nedeni İle Atama İşlemleri İş Akış Şeması

   PDB-İA-015-00 Naklen Atama İşlemleri İş Akış Şeması

   PDB-İA-060-00 Mecburi Hizmet Tabip ve Uzman Tabip Atama İşlemleri İş Akış Şeması

  PDB-İA-062-00 Mali Hizmetler Uzman Yardımcısı Atama İşlemleri İş Akış Şeması

   PDB-İA-061-00 Mali Hizmetler Uzman Atama İşlemleri İş Akış Şeması

   PDB-İA-037-00 Mahkeme Kararı ile Personelin Tekrar Atama İşlemleri İş Akış Şeması

   PDB-İA-006-00 KPSS (Personel Alımı) İşlemleri İş Akış Şeması

  PDB-İA-007-00 Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Atanması İşlemleri (SHÇEK) İş Akış Şeması

  PDB-İA-010-00 İstifa Dönüşü Atama İşlemleri İş Akış Şeması

  PDB-İA-042-00 İdari Kadro Tenkis-Tahsis İşlemleri İş Akış Şeması

  PDB-İA-001-00 İdari Kadro İptal İhdas (Dolu-Boş Kadro) İşlemleri İş Akış Şeması

 PDB-İA-064-00 İç Denetçi Atama İşlemleri İş Akış Şeması

 PDB-İA-016-00 Görevde Yükselme Sınavı İş Akış Şeması

 PDB-İA-009-00 Engelli Personel Alım İşlemleri İş Akış Şeması

 PDB-İA-046-00 Personel İntibak İşlemleri İş Akış Şeması

PDB-İA-044-00 İdari Kadro Derece Terfi İşlemleri İş Akış Şeması

PDB-İA-045-00 İdari Kadro Kademe Terfi İşlemleri İş Akış Şeması

PDB-İA-059-00 Unvan Değişikliği Sınavı İş Akış Şeması

HİZMET İÇİ EĞİTİM PROSEDÜRÜ İŞ AKIŞLARI

  PDB-İA-063-00 Aday Memur Eğitim ve Sınav İşlemleri İş Akış Şeması

DİĞER İŞ AKIŞ ŞEMALARIMIZ

EMEKLİYE AYRILAN PERSONELİN TEKRAR ATAMA İŞLEMLERİ

İSTİFA EDEN PERSONELE YAPILACAK İŞLEMLER

Sözleşmeli Personel ve İşçi Özlük İşlemleri, Emeklilik, Sendika ve Hizmet İçi Eğitim Şube Müdürlüğü








SÖZLEŞMELİ PERSONEL  VE İŞÇİ ÖZLÜK İŞLEMLERİ, EMEKLİLİK, SENDİKA VE HİZMETİÇİ EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YETKİ VE GÖREVLERİ

KADRO VE ATAMA İŞLEMLERİ

•375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname uyarınca Sözleşmeli Bilişim Personeli kadro işlemlerinin yürütülmesini sağlamak.

•375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname uyarınca Sözleşmeli Bilişim Personeli alımı ilan, atama, ayrılma ve sözleşme yenileme işlemlerinin yürütülmesini sağlamak.

• 4/B Sözleşmeli personel kadro işlemlerini yürütülmesini sağlamak.

• 4/B Sözleşmeli personel alımı ilan, atama, ayrılma ve sözleşme yenileme işlemlerinin yürütülmesini sağlamak.

•Üniversitemizde çalışan İşçi kadrosunda bulunanların kadro işlemlerinin yürütülmesini sağlamak.

•Üniversitemiz kadrosunda çalışan işçilerin atama, istifa ve emeklilik işlemleri yazışmalarını sağlamak.

HİZMET İÇİ EĞİTİM işlemlerini yürütmek

SENDİKA İŞLEMLERİ

• 4688 Sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu kapsamında Üniversitemiz dâhilindeki işlemlerin yürütülmesini sağlamak.

•4688 Sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunun uyarınca Üniversitemiz çalışanlarının Sendika üyeliği, üyelikten çekilmesi ve askıya alınması işlemleri ile yürütülmesini sağlamak.

•6356 sayılı Sendikalar ve Toplu İş Kanunu kapsamındaki Sendikalar ile Üniversitemiz dâhilindeki işlemlerin yürütülmesini sağlamak.

DİĞER İŞLEMLER

•Personel Otomasyon Programına veri girişi sağlamak.

•Üniversite bünyesinde yürütülen Emeklilik işlemlerine ilişkin yazışmaların yapılması ve dosyalanmasını sağlamak.

•Üniversitemiz bünyesinde yürütülen Hizmet Belgesi işlemlerinin ve yazışmalarının yapılmasını sağlamak.

•Üniversitemizde akademik ve idari kadrolarda çalışmış olan eski personelin başka kurumlara açıktan atanma işlemleri.

• Yurtdışı hizmeti, askerlik ve ücretsiz izin borçlanma işlemlerin yürütülmesini sağlamak.

•Tıpta ve Dişhekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği uyarınca yurtdışında uzmanlık eğitimi yapan doktorların uzmanlık belgelerinin denklik işlemlerinin yürütülmesini sağlamak.

•Üniversitemiz bünyesinde çalışan personel için Personel Kimlik Kartı hazırlanmasını sağlamak,

• Üniversitemiz bünyesinde çalışmakta iken nakil ve emeklilik nedeniyle ayrılan Sosyal Güvenlik Kurumundan işten ayrılış bildirgesinin düzenlenmesini sağlamak.

•Üniversitemiz bünyesinde çalışan Akademik personelin Sicil raporlarının temini ve muhafaza edilmesini sağlamak.

• E- Bütçe programı, aylık DPB E-uygulama bilgi girişleri ve her ay yapılan istatistik yazışmalarını sağlamak.

• Üniversitemiz bünyesinde yürütülen Emeklilik işlemlerine ilişkin yazışmaların yapılması ve dosyalanmasını sağlamak.

• Dolu-Boş Kadro değişim yazışmalarını sağlamak.

• Yapılan bütün işlemler ile ilgili evrakların düzenli bir şekilde arşivlenmesini sağlamak.





PDB-İA-012-00 657 Sayılı Kanunun 4/B Maddesi Gereğince Sözleşmeli Personel Görevden Ayrılma İş Akış Şeması

PDB-İA-013-00 657 Sayılı Kanunun 4/B Maddesi Gereğince Sözleşmeli Personel Atamaları  İş Akış Şeması

PDB-İA-014-00 657 Sayılı Kanunun 4/C Maddesi Gereğince Geçici Personel Atamaları İş Akış Şeması

PDB-İA-017-00 Hizmet Belgesi Hazırlanması İş Akış Şeması

PDB-İA-030-00 Mal Beyanı Süreci İş Akış Şeması

PDB-İA-032-00 Malulen Emeklilik İşlemleri İş Akış Şeması

PDB-İA-033-00 Yaş Haddi Nedeniyle Emeklilik İşlemleri İş Akış Şeması

PDB-İA-034-00 İsteğe Bağlı Emeklilik İşlemleri İş Akış Şeması

PDB-İA-035-00 Açıktan Emeklilik- İşlemleri İş Akış Şeması

PDB-İA-036-00 Vefat Varisleri Emeklilik İşlemleri İş Akış Şeması

PDB-İA-038-00 Sürekli İşçi Atama İşlemleri İş Akış Şeması

PDB-İA-039-00 Sürekli İşçi Ayrılma İşlemleri İş Akış Şeması

PDB-İA-040-00 Dosya Gönderme İşlemleri İş Akış Şeması

PDB-İA-050-00 375 Sayılı KHK Uyarınca Sözleşmeli Bilişim Personeli Atamaları İş Akış Şeması

PDB-İA-051-01 Personel Kimlik Kartı Süreci İş Akış Şeması

-PDB-İA-052-00 Akademik Personelin Naklen Atama İşlemleri İş Akış Şeması

-PDB-İA-053-01 Akademik Personelin Naklen Ayrılma İşlemleri İş Akış Şeması

-PDB-İA-065-00 Hizmet İçi Eğitimin Planlanması ve Uygulanışı İş Akış Şeması

- PDB-İA-066-00 Engelli Personel Kapsamında Emeklilik İş Akış Şeması





Görevlendirme, İzin Şube Müdürlüğü








2547 sayılı Kanun'un 39.maddesi uyarınca   yurtiçi/yurtdışı görevlendirmeler
657 sayılı Kanun'un 78.maddesi uyarınca yurtiçi görevlendirmeler
657 sayılı Kanun'un 78.maddesi uyarınca yurtdışı görevlendirmeler
2547 sayılı Kanun'un 33.maddesi uyarınca YÖK Bursu ile yurtdışında   doktora eğitimi yapanlar
Yıllık izinler (2547, 657, 4/b sözleşmeli, İşçiler)
Personelin raporları
Doğum nedeniyle maaşsız izin
Askerlik nedeniyle maaşsız izin
Eş durumu nedeniyle maaşsız izin
Mazeretleri nedeniyle maaşsız izin
Çalışan ve emekli  personelin pasaport işlemleri
Vekaletler
Kurumlardan gelen yazıların fakültelere dağılımı
İlgili Makama yazılan yazılar (Çalıştığına dair, burs almak   için,33.madde, sağlık giderleri karşılanacaktır.)
YÖK Yazışmaları
Kılık kıyafet-mesai saatleri ile ilgili yazışmalar
Soyadı değişikliği  (Evlenme,   boşanma, mahkeme kararı)
Tedavi için yurtdışına gidenlerin yazışmaları
Rapor sürelerinin takibi ve bununla ilgili yazışmalar
2547 Sayılı Kanunun 40/a maddesi uyarınca ders verme
2547 Sayılı Kanunun 40/d maddesi uyarınca ders verme
657 Sayılı Kanunun 89.maddesi uyarınca ders verme
2547 Sayılı Kanunun 40/c maddesi uyarına görevlendirme
2547 Sayılı Kanunun 40/b maddesi uyarınca görevlendirme
2547 Sayılı Kanunun 13.maddesinin b/4 fıkrası uyarınca görevlendirme   (2547 ve 657)
İşçi ve 4/b’ye tabi çalışanların görevlendirilmeleri
2547 Sayılı Kanunun 38.maddesi uyarınca görevlendirme
657 Sayılı Kanunun 88.maddesi uyarınca görevlendirme
2547 Sayılı Kanunun 31.maddesi uyarınca ders verme
2547 Sayılı Kanunun 34.maddesi uyarınca Yabancı Uyruklu görevlendirmeleri
2547 Sayılı Kanunun 36.37., maddeleri uyarınca görevlendirme
4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanunu uyarınca görevlendirme
5746 Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerin Desteklenmesi Hakkında Kanun   uyarınca yapılan görevlendirmeler
2914 Sayılı Kanunun 15.maddesi uyarınca Sanatçı Öğretim Elemanı   görevlendirmeleri
Sanatçı Öğretim Elemanlarının derece terfileri
Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Beyazıt ve Avcılar Mediko Sosyal   Merkezi görevlendirmeleri
YÖKSİS programlarına evrak işleme
Diğer yazışmalar (Komisyon Üyeleri görevlendirmeleri, Rehberlik Danışmanlık ve Sosyal Destek Biriminde  görevlendirmeler, Mütevelli Heyeti görevlendirme)

Doçentlik, Kayıt Şube Müdürlüğü
























DOÇENTLİK BİRİMİ GÖREVLERİ

  • Doçentlik Temal Alan’la ilgili yazışmalar
  • Doçentlik Sınavı ile ilgili Eser İnceleme Aşamasında ve Sözlü Sınavında görev alan jüri üyelerine ait görev yazıların tebliği için ilgili birimleri gönderilmesi
  • Jüri üyelerinden gelen Eser İnceleme raporlarının ÜAK’a gönderilmesi
  • Birimimizde yapılan Doçentlik Sözlü Sınav tutanakları ve gerekçelerin ÜAK’a gönderilmesi
  • Üniversitemize bağlı Birimlerde yapılacak olan Doçentlik Sözlü Sınavlarının internette duyurulması
  • Mazereti nedeniyle görevini yerine getiremeyen jüri üyelerinin evrakı Üniversite Yönetim Kurulunda görüşülmesi, alınan karar doğrultusunda işlem yapılması
  • Emekli, İstifa, Vefat, Ücretsiz izinli  vb. nedenlerden dolayı görevinden ayrılan Jüri üyelerine ait görev yazılarının ÜAK’a iade edilmesi
  • Jüri Ödemelerle ilgili ÜAK’tan gelen yazının Birimlere gönderilmesi, Başkanlığımıza elden verilen Doçentlik Sınavı Jüri Üyeliği Görev Bilgi Form asıllarının YOKSİS’te onay verilip, liste ile beraber ÜAK’a gönderilmesi

2547-657 sayılı Kanuna tabi Personel hakkında yapılan işlemler

Rotasyon

  • Kamu Kuruluşları ve Üniversitelerden gelen 2547 ve 657 sayılı Kanuna tabi personelin Üniversitemize bağlı birimlerde rotasyon yapması; Kurumun Teklifi, Rektörlük Onayı, Göreve başlama, Süre uzatma teklifi, Rektörlük Uzatma Onayı, Görevinden ayrılma, Kanaat notu, detaylı rapor, yıllık izin-doğum izni-kongre izni  vb. yazışmalar

Bilgi-Görgü, Staj

  • Yabancı Üniversite, Devlet, Özel, Vakıf Üniversiteleri, Kamu Kuruluşları, Şahıs başvuruları üzerine yapılan işlemler;  Teklif yazısı, Rektörlük Onayı, Göreve başlama, Görevden ayrılma, eğitim aldığına dair detaylı rapor vb. yazışmalar
  • Yabancı Üniversitelerden gelen orijinal teklif yazısının Türkçe çevirisinin yapılması, Çeviriye göre işlem yapılması

ÜYTE Eğitimi

  • Kurumdan gelen ÜYTE Eğitimi alacak olan personel isim listesinin eğitim alacak birime gönderilmesi, Eğitime başlaması, ayrılması, eğitim sonucu sınav jüri üyesinin görevlendirilmesi, sınav evrakının ilgili kuruma gönderilmesi, vb. yazışmalar
  • Başka kurumda ÜYTE eğitimi gören personelin sınavında Üniversitemiz öğretim üyesi görevlendirme yazışmaları
  • Üniversitemiz bağlı ÜYTE Merkezlerinde görevli personel hakkında yapılan yazışmalar
  • ÜYTE Merkezine ait dönemlere ait istatistik bilgileri hakkındaki yazışmalar

Hemodiyaliz Eğitimi

  • Kurumdan gelen Hemodiyaliz eğitimi alacak olan personel isim listesinin eğitim alacak birime gönderilmesi, Eğitime başlama- ayrılma, eğitim sonucu yapılan sınav evrakının çalıştığı Kuruma gönderilmesi vb. yazışmalar

Geçici Görevlendirme

  • Proje çalışmaları için Üniversitelerden gelen 2547 ve 657 sayılı Kanuna tabi personel hakkında yapılan yazışmalar
  • Üniversitesinde görevli iken, Üniversitemize gelen Lisans Üstü-Doktora eğitimi  alacak olan personelin yazışmaları

Misafir Öğretim Üyeleri

  • Yurt dışından gelen yabancı uyruklu Öğretim Üyelerinin Birimlerimizde akademik çalışma ve araştırmalardan bulunması, seminer, kongre ve derslere katılması vb. yazışmalar

657 sayılı Kanuna tabi Personel hakkında yapılan işlemler

  • Sertifika Eğitim Kursları hakkında yapılan yazışmalar
  • Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğünün 3473 sayılı Kanun gereğince, Muhafazasına Lüzum Kalmayan Evrakın isim listesi yapılması ve evrakın imha edilmesi için Arşiv Birimine teslim edilmesi

Etik Kurul

  • Üniversitemize bağlı etik kurul üye görevlendirme yazışmaları
  • Mazereti olan, süresi dolan üyenin yerine yeni üye seçilmesi
  • Süresi  dolan üyelere Teşekkür yazısı gönderilmesi
  • Birimlere bağlı etik kurulda görevli üyeler hakkında ilgili Bakanlıklara bilgi verilmesi vb. yazışmalar

         EVRAK KAYIT BİRİMİ

  • Gelen ve Giden evrakın kayıt programına işlenmesi
  • Yeni atanan ve görev yeri değişen personele kurum sicil numarası verilmesi







Disiplin İşlemleri Şube Müdürlüğü














  • Üniversite bünyesinde yürütülen soruşturmalara ilişkin sürecin takibi için gerekli bilgi ve belgenin kaydının sağlanması ve söz konusu işlemlere ilişkin yazışmaların yapılması ve dosyalanmasını sağlamak,
  • Rektörlüğe intikal eden şikayet dilekçelerde belirtilen iddialar konusunda yapılan işlemlerin (İncelemeler-Mütalaalar) yürütülmesini sağlamak,
  • Rektörlüğümüz aleyhine açılan idari davalar ile ilgili işlemlerin yürütülmesini sağlamak,
  • Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında yapılan başvurulara ilişkin işlemlerin yürütülmesini sağlamak,
  • Üniversitemizden Adli Makamlarca istenilen Bilirkişi görevlendirmelerine ilişkin işlemlerin yürütülmesini sağlamak,
  • Üniversite Görevlileri hakkındaki maaş hacizlerine ilişkin işlemlerin yürütülmesini sağlamak,
  • Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı ve Diğer Üniversitelerden istenilen Bilirkişi işlemlerinin yürütülmesini sağlamak.

Disiplin Kurulu kararlarının gerekçeli yazılması gerektiğine dair karar

Bilirkişi Raporlarını Soruşturmacıların değerlendirmesi gerektiğine dair karar

Soruşturma raporu tamamlandıktan sonra Disiplin Amiri tarafından "SON SAVUNMA" alınmadan ceza verilemeyeceğine dair karar

Herhangi bir fiilden dolayı birden fazla disiplin cezası verilemeyeceğine dair karar

Bir eylemle birden fazla kuralın çiğnenmesi durumunda çiğnenen kurallara verilecek cezalardan en ağırının verilmesi gerektiğine dair karar

Bir disiplin cezasının idare mahkemesince iptal edilmesi üzerine İdarenin yeni bir ceza verebileceğine dair karar 

Kamu Görevlisinin Ceza davalarında beraat etmiş olmasının, disiplin cezası verilmesini engelleyemeyeceğine dair karar

Üniversite Rektörlüklerinde yürütülen Ceza Soruşturmalarında (Ön inceleme) uyulması gereken kurallara dair karar

"Bir hafif ceza"nın, disiplin yönetmeliğinin bir önceki maddesinde belirtilen ceza olduğuna dair karar

Bir alt cezanın" uygulanacağı hallerde cezanın alt sınırının değil, yönetmeliğin bir alt maddesinde belirtilen cezanın uygulanması gerektiğine dair karar

Yetkili Kurul kararlarının "İddianame" niteliği taşıması nedeniyle şüpheli isimlerinin açıkça yazılması gerektiğine dair karar

4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkındaki Kanun gereğince şikayet dilekçesinde iddiaların somut olması, olay, yer ve kişi belirtilmesi durumunda "işleme koymama" kararı verilemeyeceğine dair karar

"Kamu Görevinden Çıkarma" cezasının önerildiği ancak Yüksek Disiplin Kurulunca reddedildiği durumlarda, Atamaya Yetkili Amirin disiplin kurulu kararı almaksızın "Kademe İlerlemesinin Durdurulması" disiplin cezasını veremeyeceğine dair karar

Ceza soruşturması (Ön inceleme) sonucunda fezleke hazırlanmasını takiben Yetkili Kurul/Son Soruşturma Kurulu kararı alınması gerektiğine dair karar

Kademe İlerlemesinin Durdurulması" disiplin cezasını gerektiren eylem nedeniyle Disiplin Kurulu kararı alınmadan, bir alt ceza uygulaması yapılarak "Aylıktan Kesme" cezasının verilemeyeceğine dair karar

Yönetmelikte belirtilen disiplin soruşturması başlanılması için sürelere uyulmamış olmasının, ceza verme yetkisini zamanaşımına uğratmayacağına dair karar

Kamu Görevinden Çıkarma cezasını ancak Yükseköğretim Kurulunun verebileceği, dolayısıyla alt cezayı verme yetkisinin de bu Kurulda olduğuna dair

Adliye ile ilgili görev ve işlerde (Bilirkişilik) görevi kötüye kullanan veya ihmali bulunan kişilere, genel hükümlere göre Cumhuriyet Savcılarınca doğrudan doğruya ceza soruşturması yapılacağına dair karar

Kaynak göstermeden alıntı yapmak (intihal) suçlarında, alıntı yapılan eserin sahibi ile Milli Eğitim ve Kültür Bakanlıklarının şikayeti üzerine kamu davacı açılabileceğine dair karar

İntihalin şikayete bağlı bir suç olması nedeniyle, eser sahibi olmayanın şikayetiyle soruşturma başlatılmasının mümkün olmadığına dair karar

İsimsiz başvuruları işleme koymama kararı verilemeyeceğine dair karar

Avukatların dosya talepleri hakkında; 

Avukatların soruşturma dosyalarındaki bilgi belgelerin suretlerinin taraflarına verilmesine dair istekleri hususunda; 1136 sayılı Avukatlık  Kanununun 2. maddesinde görevlerinin yerine getirilmesinde Avukatlara yardımcı olma zorunluluğunun getirildiği, bu zorunluluğun kapsamında, avukatların gerek duyduğu bilgi belgeleri "incelemesine sunmak yükümlülüğü" getirildiği; bu belgelerden gerekli görülenlerin tarih ve sayısı belirtilerek örnek alınması suretiyle bilgi ve belge toplayabilmelerinin sağlanacağı, ancak belgelerin suretlerinin adreslerine gönderilmesini istemelerinin ilgi mevzuatın amacına uygun düşmeyeceğine ve;

Şüphelinin ifade zaptı, bilirkişi raporu, şüphelinin hazır bulunmaya yetkili olduğu adli işlemlere ilişkin tutulan tüm tutanakların (tanık ifade zabıtları soruşturma bitinceye kadar verilmeyebilir) talep edildiği taktirde verilmesinin zorunlu olduğuna dair karar


İç Kontrol Birimi






Kamu İç Kontrol Standartları doğrultusunda yürütülen işlemlerin kontrolü yapılmaktadır.

Kamu İç Kontrol Standartları, idarelerin, iç kontrol sistemlerinin oluşturulmasında, izlenmesinde ve değerlendirilmesinde dikkate almaları gereken temel yönetim kurallarını göstermekte ve tüm kamu idarelerinde tutarlı, kapsamlı ve standart bir kontrol sisteminin kurulmasını ve uygulanmasını amaçlamaktadır.Kamu İç Kontrol Standartları, uluslararası standartlar ve iyi uygulama örnekleri çerçevesinde, iç kontrolün; kontrol ortamı, risk değerlendirmesi, kontrol faaliyetleri, bilgi ve iletişim ile izleme bileşenleri esas alınarak, tüm kamu idarelerinde uygulanabilir düzeyde olmasını sağlamak üzere genel nitelikte düzenlenmiştir



Maaş, Taşınır Kayıt ve Kontrol Birimi





  1. Maaş Bürosu


    Yeni başlayan memurların Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü web tabanlı saymanlık otomasyon sistemine (Say2000i) bilgi girişini yapmak,
    Strateji Daire Başkanlığına vermek,
    Kesenekleri çıkartmak, bu kesenekleri sistemden Emekli Sandığına göndermek,
    Kişilerden gerekli evrakları alarak maaşlarını hazırlamak,
    Maaş onayından sonra Bankaya iletmek,
    Personel Daire Başkanlığına bağlı kişilerin maaşlarını hesaplamak, kıdem ve terfi bilgilerini girmek,
    Sistemden keseneklerini atmak, Strateji ve Bilgi İşlem Daire Başkanlığında bilgi girişi yaptırmak,
    Çocuk ve Doğum Yardımı gibi sosyal hakları düzenlemek,
    Personel Daire Başkanlığının bütçesini hazırlamak,
     Görev zararlarına ait gelen faturaların takibi ve bunların ödemesini yapmak,
    Sosyal Güvenlik Kurumu www.sgk.gov.tr sistemine veri girişi yapmak,
    Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi www.kbs.gov.tr veri girişini yapmak

     
    Taşınır ve Kayıt Kontrol Birimi

    Harcama birimince edinilen taşınırlardan muayene ve kabulü yapılanları cins ve niteliklerine göre
    sayarak, tartarak, ölçerek teslim almak, doğrudan tüketilmeyen ve kullanıma verilmeyen taşınırları
    sorumluluğundaki ambarlarda muhafaza etmek.
    Muayene ve kabul işlemi hemen yapılamayan taşınırları kontrol ederek teslim almak, bunların kesin
    kabulü yapılmadan kullanıma verilmesini önlemek.
    Taşınırların giriş ve çıkışına ilişkin kayıtları tutmak, bunlara ilişkin belge ve cetvelleri düzenlemek ve
    taşınır yönetim hesap cetvellerini konsolide görevlisine göndermek.
    Tüketime veya kullanıma verilmesi uygun görülen taşınırları ilgililere teslim etmek.
    Taşınırların yangına, ıslanmaya, bozulmaya, çalınmaya ve benzeri tehlikelere karşı korunması için
    gerekli tedbirleri almak ve alınmasını sağlamak.
    Ambarda çalınma veya olağanüstü nedenlerden dolayı meydana gelen azalmaları harcama yetkilisine
    bildirmek.
     Ambar sayımını ve stok kontrolünü yapmak, harcama yetkilisince belirlenen asgarî stok seviyesinin
    altına düşen taşınırların yıllık gidişatına göre azami stok miktarı ve maksimum devir hızına göre
    belirlenip, talebini harcama yetkilisine bildirmek
    Kullanımda bulunan dayanıklı taşınırları bulundukları yerde kontrol etmek, sayımlarını yapmak ve
    yaptırmak.
     Kayıtlarını tuttuğu taşınırların yönetim hesabını hazırlamak ve harcama yetkilisine sunmak.
     Talep eden birimlerin gereksinmelerini karşılamak üzere, malzeme ihtiyaç planlamasının yapılması,
    üretim noktası ve tüketim noktaları arasındaki mal, hizmet ve ilgili bilgilerin ileri ve geri yöndeki
    akışları ile depolanmalarının etkin ve verimli bir şekilde planlanması, uygulanması ve kontrolünü
    kapsayan tedarik zinciri süreci aşamasını yönetmek.
    Sorumluluklarında bulunan ambarlarda kasıt, kusur, ihmal veya tedbirsizlikleri nedeniyle meydana
    gelen kayıp ve noksanlıklardan sorumludurlar.
     Sorumluluklarında bulunan ambarları devir ve teslim etmeden görevlerinden ayrılamazlar

Arşiv Hizmetleri






Görevi ile ilgili gelen ve giden evrakı standart dosya planına göre dosyalamak,
 Mevzuata aykırı faaliyetleri önlemek,
 Kullanımında bulunan bütün büro makineleri ve demirbaşları her türlü hasara karşı korumak, alınan
tedbirleri uygulamak, yerinde ve ekonomik kullanmak,
 Büroda disiplinli bir çalışma ortamının sağlanması hususunda alınan tedbirlere uymak,
 Görevlerini şubenin çalışma programına uygun olarak uyum ve işbirliği içinde ifa etmek,
 Verilen görev ve yetkilerin kullanılmasından Şube Müdürüne karşı sorumlulukları yerine getirmek,
 Personel yazışmalarını dosyalamak,
 Dosya teslime etmek, teslim edilen dosyaların takibini sağlamak,
 Dosyalanacak evrakların fotokopilerini çekmek,
 Mal beyannamelerinin dosyalanmasını sağlamak,
 657 sayılı Kanuna tabi personele dosya açmak,
 2547 sayılı Kanuna tabi personele dosya açmak,
 Yeni birim kuruluş dosyası açmak,
 4/b maddesine tabi personele dosya açmak,
 Nakil dosyası açmak.

Yardımcı Hizmetler




 Daire Başkanlığına ait çay ocağındaki hizmetin yürütülmesini sağlamak,
 Görevli olduğu birimdeki alanların ve araç gereçlerin temizliğini yapmak, hizmete hazır hale
 getirmek,
 Çay ocağında mevcut araç-gereç ve malzemeleri kullanma talimatına uygun olarak kullanmak,
 Çay ocağında kullandığı araç ve gereçlerin muhafazasından sorumlu olmak,
 Görevli olduğu birimdeki demirbaş malzemenin korunmasına yardımcı olmak,
 Daire Başkanlığına ait alanların kontrolünü sağlamak, genel temizliğini yaptırmak ve hizmete hazır
 hale getirmek,
 Görev yaptığı birime gelen ziyaretçilere yol göstermek,
 Görevli olduğu birimdeki bürolar arasında evrak, dosya ve demirbaş malzemenin taşınmasını veya
 tahliyesini yapmak, Demirbaş malzemelerin korunmasına yardımcı olmak,
 Evrak dağıtım ve toplama işlerini yapmak,
 Evrakların gizliliğini ve emniyetini sağlamak.