Personel Daire Başkanı

Ekran Alıntısı

Bilgin HAFIZMEHMETOĞLU

Personel Daire Başkanı

  • 124 Sayılı Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 29. maddesinde belirtilen görevleri mevzuata uygun, tam, zamanında ve doğru olarak yerine getirmek/getirilmesini sağlamak,
  • Üniversitenin insan gücü planlamasını yapmak,
  • Üniversite personelinin atama, özlük ve emeklilik işlerini programlamak, denetlemek ve yürütmek,
  • İdari personelin hizmet içi eğitimini programlayıp yürütmek,
  • Personel sisteminin geliştirilmesi için öneride bulunmak,
  • Rektör ve Genel Sekreter tarafından verilecek personelle ilgili benzer görevleri yerine getirmek,
  • Genel Sekretere karşı sorumlu olmak,
  • Şube Müdürlerinin üst amiri olmak,
  • Personel Daire Başkanlığı İdari personelinin 1. amiri olmak,
  • Görevini Personel Daire Başkanlığında yerine getirmek,
  • Akademik ve idari kadro hareketlerini izlemek,
  • Rektörlüğün yazışmalarının yürütülmesini sağlamak,
  • Kendisine verilecek konusuyla ilgili diğer işleri yapmak,
  • Personel Daire Başkanlığı uhdesine verilen sorumlulukları mevzuata uygun, tam, zamanında ve doğru olarak yerine getirmek/getirilmesini sağlamak,
  • Görev konuları ile ilgili mevzuat değişikliklerini takip ederek Genel Sekreteri bilgilendirmek ve personele gerekli açıklamalarda bulunmak,
  • Genel Sekreter tarafından Daire Başkanlığına havale edilen yazı, tutanak ve formları teslim almak,
  • Daire Personelini sevk ve idare etmek,
  • Belirlenmiş standartlara uyulmasını sağlamak,
  • Mevzuata aykırı faaliyetleri önlemek,
  • Daire ile ilgili tutanak ve formları imzalamak,
  • Daire personelinin yıllık izin takvimini onaylamak,
  • Akademik ve İdari personelin mali hakları ile ilgili işlemlerin yürütülmesini sağlamak,
  • Daire Başkanlığı personelinin özlük haklarının takibini yapmak,
  • Dairenin yazışmalarını ilgili birime havale etmek ve yapılan yazışmaları imzalamak,
  • Daire personeline iş dağıtımı yaparak onlara görev vermek ve sonuçlarını almak,
  • Daire personelinin günlük mesaiye geliş ve gidişlerini kontrol ederek mesaisini aksatan personele gereğini yapmak,
  • Daire faaliyetlerinin yürütülebilmesi için gerekli elemanların seçimi, görevden alınmaları, terfi ve atamaları, ödüllendirme ve cezalandırılmaları konusunda inceleme ve değerlendirme yapmak,
  • Birim içinde etkin bir kayıt ve dosya sistemi kurmak, yürütmek ve geliştirmek,
  • Geçici olarak görevinin başından ayrıldığı zaman veya kendisinin katılma imkanı bulamadığı toplantı ve görüşmelerde kendisini temsil edecek vekili seçmek ve mevzuatın zorunlu kıldığı durumlarda bağlı bulunduğu amirin onayını almak,
  • Bağlı Şube Müdürlüklerince hazırlanan plan, faaliyet ve programlarını incelemek, gerekli görülen değişikliklerin yapılmasını sağlamak ve ilgili makama sunmak,
  • Faaliyet programının uygulanması ve izlenmesi; şubelerin faaliyet programına gore yapacakları çalışmaların eksiksiz ve aksatmadan yürütülmesi için gereken önlemleri almak, gerekli koordinasyon ve işbirliğini oluşturarak, uyumlu çalışılmasını sağlamak,
  • Daire Başkanlığına bağlı şube müdürlüklerinin çalışmalarına ait aylık faaliyet raporlarının düzenlenmesini sağlamak,
  • Şubelerden çıkacak yazıları imza yetkileri yönergesi esaslarına uygun olarak parafe ve imza etmek,
  • Şubelerce hazırlanan çalışma yöntemlerini incelemek, gerekli değişiklikleri yaparak uygulanmasını sağlamak,
  • Yazılı ve sözlü olarak kendisine intikal eden işlerin ilgili şubelere dağıtımını yapmak, sonuçlandırılmasını sağlamak,
  • Personel ile ilgili görevde yükselme, unvan değişikliği, atama, nakil, mükafatlandırma, cezalandırma, izin ve işten çıkarma gibi işlemleri inceleyerek, makama görüş ve tekliflerini sunmak,
  • Daire personelinin daha üst kademeler için yetiştirilmeleri yönünde gerekli önlemleri alarak, hizmet içi eğitim programlarının uygulanmasını sağlamak,
  • Şube müdürlükleri arasındaki koordinasyonu sağlamak,
  • Başkanlığın hizmet alanı ile ilgili olarak ihtiyaç duyulması halinde bağlı bulunduğu makama danışmanlık görevi yapmak,
  • Hizmet faaliyetlerinin ekonomik ve etkin bir şekilde yerine getirilmesi için insan ve malzeme gibi mevcut kaynakların en uygun, en verimli şekilde kullanılmasını sağlamak,
  • Birimin işlerinin en az masrafla, tespit edilmiş kalite, miktar ve zaman standartları çerçevesinde gerçekleştirilmesini sağlamak üzere, bağlı personeli sürekli ve sureli olarak denetlemek,
  • Birim faaliyetlerinin yürütülmesi, yönlendirilmesi ve değerlendirilmesi için, birimine tahsis edilen personel, yer, malzeme ve digger kaynaklarla geleceğe yönelik olarak hedefler ve standartlar belirlemek,
  • Birimin temel faaliyetlerinin etkin, verimli, ekonomik ve nitelikli olarak yerine getirilebilmesi için kendisinin ve astlarının faaliyetlerini programlamak, rutin işlerin formlara bağlanmasına, işlerin basitleştirilmesine çalışmak,
  • Görevlerin yerine getirilmesinde ve sonuçlandırılmasında üst kademedeki yöneticileri gerektiğinde bilgilendirmek,
  • Üst yönetici tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek